موج دوم کرونا در فصل سرما یا پاییز ، الزام به حفظ سلامت دانش آموزان و تقویت آموزش های مجازی

به گزارش آرش بلاگ، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گزارشی با عنوان درباره مبارزه با شیوع ویروس کرونا، ملاحظات و الزامات کرونایی آموزش وپرورش برای سال تحصیلی آینده 1400-1399 منتشر کرد.

موج دوم کرونا در فصل سرما یا پاییز ، الزام به حفظ سلامت دانش آموزان و تقویت آموزش های مجازی

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آرش بلاگ، دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با عنوان درباره مبارزه با شیوع ویروس کرونا (39) ملاحظات و الزامات کرونایی آموزش وپرورش برای سال تحصیلی آینده 1400-1399 آورده است؛ بر اساس اظهارنظر مقامات رسمی وزارت بهداشت، در فصل پاییز کووید ـ 19 دوباره اوج می گیرد، هم زمان آنفلوانزا نیز به پیک خود می رسد.

همچنین بعضی کارشناسان و اپیدمیولوژیست ها معتقد هستند موج دوم شیوع بیماری رخ خواهد داد ولی زمان و بزرگی آن به درستی قابل مشخص نیست، زیرا موضوع داینامیک تحت تأثیر عوامل مختلف است.

به نظر می رسد بیماری هایی نظیر کووید، رفتاری فصلی داشته باشند، لذا انتظار می رود در فصل بعدی سرما، این بیماری را مجدد تجربه کنیم؛ بنابراین به رغم مسائل و چالش های کرونایی که وزارت آموزش وپرورش در سال تحصیلی جاری با آن ها روبرو است با توجه به پیش بینی آغاز موج دوم در فصل سرما یا پاییز 1399، در ادامه به بایسته های این وزارتخانه برای آغاز سال تحصیلی 1400-1399 با رویکرد حفظ سلامت دانش آموزان و کارکنان، ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و تقویت آموزش های الکترونیکی و تلویزیونی پرداخته می گردد.

مرکز پژوهش های مجلس در گزارش های قبلی خود به بایسته های سال تحصیلی فعلی (1398-1399) پرداخته است و پیشنهادهایی برای ادامه سال تحصیلی ارائه نموده است که کلیات آن ها عبارت است از: آموزش های تلویزیونی مکمل فرایند یادگیری است و از همین رو بعد از بازگشایی مدارس، به مدت حداقل دو هفته آموزش حضوری جبرانی و برطرف اشکال برگزار گردد، از ظرفیت روزهای پنج شنبه، افزایش ساعت تدریس روزانه و شیفت مخالف مدارس تک نوبته استفاده گردد. آزمون سراسری حداقل به مدت دو هفته بعد از انتها امتحانات پایه دوازدهم برگزار گردد، مدارس به تناسب کنترل ویروس کرونا در استان های مختلف با حذف سلامت دانش آموزان و کاهش تراکم کلاسی برگزار گردد، امتحانات و ارزشیابی های انتهای بر 70 درصد محتوای آموزش دیده حضوری قبل از شیوع ویروس کرونا، تمرکز یابد.

مرکز پژوهش های مجلس در گزارش جدید خود به ملاحظات و الزامات سال تحصیلی 1400-1399 مدارس پرداخته است و در آن به مواردی همچون بازگشایی مدارس و آموزش های حضوری، آموزش های الکترونیک و مجازی آموزش وپرورش و آموزش های تلویزیونی پرداخته است؛ ضمن اینکه در این موارد به نکاتی همچون اصلاح قانون، کاهش تراکم کلاسی، ارزیابی کیفیت یادگیری سال تحصیلی 1399-1398، ثبت نام در مدارس دولتی و غیردولتی در سال تحصیلی جدید، رعایت ملاحظات بهداشتی در مدارس، اجرای قوانین، تدوین ضوابط حکمرانی آموزش های مجازی، الزامات مدیریتی و اجرایی آموزش های مجازی، ادامه فرایند آموزش تلویزیونی و گسترش و کیفیت بخشی به آموزش های تلویزیونی، اشاره نموده است.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "موج دوم کرونا در فصل سرما یا پاییز ، الزام به حفظ سلامت دانش آموزان و تقویت آموزش های مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج دوم کرونا در فصل سرما یا پاییز ، الزام به حفظ سلامت دانش آموزان و تقویت آموزش های مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید