پلی استیشن: تنوع بازی های خود را افزایش می دهیم اما به ریشه ها وفادار می مانیم

به گزارش آرش بلاگ، هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن در مصاحبه ای با Axios می گوید که پلی استیشن در حال تنوع بخشیدن به لیست بازی هایی است که در دست توسعه دارد اما از بازی های داستانی تک نفره که قدرت اصلی استودیوهایش را شکل می دهند، غافل نخواهد شد.

پلی استیشن: تنوع بازی های خود را افزایش می دهیم اما به ریشه ها وفادار می مانیم

علت اهمیت این کار این است که دیگر در اختیار داشتن بیشترین فروش میان کنسول ها برای پیروزی در این نسل از سخت افزارهای خانگی برای پلی استیشن کافی نیست.

در حالی که باعرضه پلی استیشن 5 در سال 2020، سونی وارد چرخه نوی از توسعه کنسول ها شد، توسعه بازی برای کامپیوترهای شخصی و گوشی های هوشمند را هم شروع کرد.

هرمن هالست در رابطه با این موضوع می گوید: ما سابقه و شهرتی زیادی برای ساخت بازی های تک نفره روایت محور فوق العاده مانند لست آو آس، هورایزن و گاد آو وار داریم.

هرمن هالست به عنوان رئیس استودیوهای پلی استیشن در مرکز این اتفاق قرار گرفته است تا همانند یک رهبر ارکستر بتواند کوشش های خود را برای توسعه فعالیت های استودیوهای پلی استیشن انجام دهد و بتواند هماهنگی و نظمی را میان 4000 هزار توسعه دهنده ای برقرار کند که در 19 استودیو داخلی پلی استیشن از ژاپن تا کالیفرنیا فعالیت می نمایند.

او در ادامه صحبت های خود می گوید: در حال حاضر ما در حال تنوع بخشیدن به لیست بازی های خود هستیم و در مجموع 12 پروژه را در دست توسعه داریم که المان ها یا فضایی از بازی های چندنفره سرویس محور را ارائه می دهند.

بازی های سرویس محور غالباً به بازی های چندنفره ای گفته می گردد که به گونه ای طراحی شده اند که در طول زمان پشتیبانی شوند و در سال های بعد از عرضه خود محتوای نوی دریافت نمایند و از این طریق با جذب و درگیر کردن بیشتر مخاطبان به خود بتوانند عایدی بیشتری را کسب نمایند. از جمله بازی های سرویس محوری که اکنون به موفقیت های فراوانی دست یافته اند، می توان به بازی فورتنایت شرکت اپیک یا ایپکس لجندز شرکت الکترونیک آرتز اشاره نمود. با این حال، سونی تا به امروز موفقیت چندانی در این زمینه کسب ننموده است و به همین دلیل خواستار افزایش کوشش های خود در بازی های سرویس محور است چراکه سودآوری اینگونه بازی ها در صورت موفقیت بسیار بالا است.

بیشتر بازی های سرویس محور در دست توسعه سونی همچنان معرفی نشده اند اما دید بهتری درباره برخی از آن ها داریم. هرمن هالست بیان می نماید که استودیوهای همکار همانند فایرواک (Firewalk) یا استودیو هِیون (Haven Studios) که به تازگی خریداری شده و بعلاوه برخی از استودیوهای داخلی دیگر پلی استیشن که برای خلق بازی های تک نفره عالی شناخته شده اند، در حال توسعه برخی از این بازی های سرویس محور هستند. هالست تأکید می نماید که همه این پروژه ها صرفاً متعلق به فرنچایزها یا دارایی های کاملاً نو نیستند و برخی از آن ها بر اساس سری بازی های محبوب فعلی پلی استیشن توسعه داده شده اند. برای مثال، می دانیم که ناتی داگ در حال توسعه یک بازی چندنفره آنلاین بر اساس دنیای بازی لست آو آس است.

با این حال، هواداران سنتی پلی استیشن نباید چندان نگران باشند. پلی استیشن قرار نیست توسعه بازی های داستان محور تک نفره بلاک باستر خود که در این چند سال جوایز زیادی را هم دریافت نموده اند، متوقف کند و ما همچنان این دسته از آثار را هم خواهیم دید. رئیس استودیوهای پلی استیشن می گوید که بسیاری از استودیوهای برجسته سونی ساخت این دسته از بازی ها را دوست دارند و همچنان به این کار ادامه خواهند داد. او گفت: برخی از بزرگ ترین بازی های تک نفره داستان محور ما، بعلاوه سودآورترین بازی های ما تا به اکنون بوده اند.

سونی بعلاوه به بازار کامپیوترهای شخصی و موبایل علاقه مند است. طبق گفته شرکت تحقیقاتی Newzoo، عایدی بازار موبایل تقریباً دو برابر عایدی جهانی بازار کنسول ها است.

مدتی است که برخی از بازی های پلی استیشن 4 روی کامپیوترهای شخصی منتشر شده اند تا بتوانند فروش بیشتری را تجربه نمایند. با این حال، وضع توسعه بازی برای گوشی های همراه کمی آهسته تر دنبال می گردد و تا به امروز عنوانی معرفی نشده است اما جاه طلبی های آن ها تعیین است. هالست می گوید که پلی استیشن برنامه دارد که توانایی و قابلیت های داخلی خود برای توسعه بازی های موبایلی را بیشتر کند. آن ها قصد دارند با ناشران دیگر همکاری نمایند و حتی اخیراً استودیو Savage Game Studios را خریداری نموده اند که اولین استودیو داخلی خریداری شده آن ها برای فعالیت در زمینه بازی های موبایلی است.

سونی بعلاوه اشاره می نماید که این احتمال وجود دارد که حتی بعد از سال 2022 هم بازی هایی را برای پلی اسیشن 4 خلق و عرضه کند. هرمن هالست می گوید: ما قطعاً نمی خواهیم میلیون ها بازیکن فعالی را که روی کنسول پلی استیشن 4 مشغول بازی کردن هستند، فراموش کنیم و می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که برای آن ها هم بازی های عالی وجود خواهد داشت. با این حال، این موضوع را مورد به مورد آنالیز می کنیم.

حرکت های سونی در حالی انجام می گردد که هزینه های توسعه بازی های بلاک باستر افزایش یافته است. هالست بیان می نماید که در سال های اخیر بیشتر استودیوهای بزرگ تر آن ها با رشد زیادی همراه بوده اند. طبق گفته هالست، عرضه بازی های قدیمی به کامپیوتر به فروش این بازی ها یاری نموده است و این به پلی استیشن اجازه می دهد که سرمایه گذاری بیشتر و عمیق تری روی استودیوها و پروژه های در دست توسعه آن ها انجام دهد.

در رابطه با گزارش های متعددی که در مورد کار بیش از حد استودیوهای مطرح سونی از جمله ناتی داگ که موجب فشار روی کارمندان می گردد و البته این موضوع در سراسر صنعت بازی های ویدئویی وجود دارد، هرمن هالست می گوید: من می خواهم به افراد متخصصی که در استودیو های پلی استیشن کار می نمایند، به عنوان افرادی نگاه کنم که می توانند شغل های بلندمدت متعادلی با پیشرفت شغلی مناسب داشته باشند.

هالست می گوید تیم های او در کوشش هستند تا با جزئیات دقیق با این مشکل مقابله نمایند. او اظهار می نماید که ممکن است یک کارگردان هنری باتجربه تصمیم بگیرد که بخواهد روز یک شنبه (که تعطیل است) کار کند تا مسئله ای را که در توسعه بازی مشاهده نموده، اصلاح کند. او می گوید: آیا قرار است به او بگویم این کار را انجام ندهد؟ کمی پیچیده تر است زیرا اگر کل تیم او احساس کند که آن ها هم حتماً مجبور هستند که چنین کاری را انجام دهند، آن وقت چه می گردد؟ بنابراین معنای آن این است که ما باید گفت وگویی را با مدیر هنری داشته باشیم و بگوییم که این موضوع درباره خود بازی است اما گروه و اعضایی که روی آن بازی کار می نمایند، اهمیت زیادی دارند و باید آن ها هم در این تصمیم در نظر گرفته شوند.

در ماه جولای، یکی از توسعه دهندگان بازسازی بازی لست آو آس که با نام لست آو آس پارت 1 منتشر شده، در توییتر خود نوشت که این بازی اولین تجربه آن ها در دوران حرفه ای خود است که بدون کرانچ (کار بیش از حد) صورت گرفته است و در مجموع تغییرات صورت گرفته در این استودیو را تحسین کرد.

در رابطه با آینده نزدیکی که هالست و تیمش در پیش دارند، آن ها بعلاوه باید عرضه دستگاه واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر 2 را که در اوایل 2023 عرضه می گردد، در نظر بگیرند و اولین لیست بازی های زمان عرضه این دستگاه را ارائه نمایند.

آن ها بعلاوه کار سختی در رابطه با فهمیدن نحوه رسیدن به موفقیت در بازی های سرویس محور دارند که در این زمینه از تجربه بالای استودیو بانجی که مدتی پیش به وسیله پلی استیشن خریداری شد، استفاده خواهند کرد.

در ماه مارس، سونی بازی شبیه ساز اتومبیل رانی گرن توریسمو 7 را منتشر کرد که به نوعی به عنوان یک بازی سرویس محور برای پلی استیشن شناخته می گردد. پس از انتقادهایی که در روزهای اول به خاطر قیمت اتومبیل های درون بازی انجام شد، استودیو سازنده بازی یعنی استودیو پولیفونی دیجیتال با عرضه آپدیت هایی سعی کرد اوضاع را بهتر کند و به درخواست هواداران پاسخ دهد. هالست درباره این اتفاق می گوید: ما باید به حرف های بازیکنان گوش کنیم و یاد بگیریم و همین طور سریع به آن ها سخنان واکنش نشان دهیم. این چیزی است که ما در حال یاد گرفتن آن هستیم.

منبع: Axios

منبع: دیجیکالا مگ

به "پلی استیشن: تنوع بازی های خود را افزایش می دهیم اما به ریشه ها وفادار می مانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلی استیشن: تنوع بازی های خود را افزایش می دهیم اما به ریشه ها وفادار می مانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید