سلطان تیونینگ جهان از ایران آمد ؛ درباره کوروش منصوری

به گزارش آرش بلاگ، کوروش منصوری را می توان معروف ترین ایرانی صنعت خودرو جهان دانست اما این اسطوره صنعت تیونینگ جهان چگونه کار خود را آغاز کرد؟

سلطان تیونینگ جهان از ایران آمد ؛ درباره کوروش منصوری

آرش بلاگ - منصوری یکی از بزرگان صنعت خودو جهان است، منصوری از فراری تا بوگاتی به سبک یک ایرانی در راهی بی انتها قدم گذاشت است اما او از کجا شروع کرده تا به اینجا برسد؟

شاید هیچ کس فکر نمی کرد تیونری جرات کند بوگاتی ویرون که سریع ترین خودرو خیابانی است را تیونینگ کند اما کوروش منصوری این کار را کرد.

شاید همین جرات عجیب این مرد پیروز ایرانی است که وی را تبدیل به یکی از پیروز ترین مردان در صنعت تیونینگ در جهان و شرکتش را تبدیل به یکی از معروف ترین نشان های جهانی برندهای لوکس کرده باشد.

حالا هرچه قدر که برندهایی مانند جورج آرمانی در جهان مد برای همه شناخته شده است، منصوری هم در جهان اتومبیل برای لوکس سواران نامی آشنا است.

شعار شرکت منصوری فراتر از یک سنت و فراتر از مسابقه است. اما صاحب نشان معروف تجاری منصوری چگونه آدمی است؟

داستان از کجا شروع شد

کوروش منصوری متولد 1340 و اهل چالوس است. وی قبل از آنکه به آلمان بیاید در انگلستان تحصیل می کرد. کوروش منصوری در مصاحبه با مجله ماشین گفته است : سال 1989 بود که بدلیل علاقه شخصی در شهر مونیخ کمپانی MP Design را تاسیس کردم و تا سال ها مشغول تولید قطعات و همکاری با کمپانی های بزرگ خودروسازی و تیونینگ آلمانی بودیم اما به خودم گفتم تا کی باید برای دیگران قطعه تولید کنیم؟!

حالا زمانی است که باید خودمان هم با لوگو و برند منصوری به بازار بیاییم، سپس کار را با بنتلی شروعکردیم که بسیار پیروز بود و پس از آن به سراغ استن مارتین رفتیم.

ما بسراغ خودروهایی رفتیم که تا به امروز کسی روی شان کار نکرده بود.در ضمنً ما با تمام تیونرهای آلمانی دوست و همکاریم، اگر به سراغ مرسدس بنز می رفتیم، برابوس ناراحت می شد و یا اگر به سراغ بی ام و می رفتیم هارت گه یا اشنیتزر از ما دلخور می شدند، بنابراین به این نتیجه رسیدیم که آنها کارخودشان را انجام دهند و ما روی شاخه های خالی بیاییم.

پس از آستن مارتین نیز به سراغ رولزرویس، سپس فرراری و بعد SLR و انتها بوگاتی ویرون که نهایت کار است، رفتیم.

کوروش منصوری در مصاحبه با امین آزاد

شجاعت در تغییر

شاید کسی جرات نمی کرد خودرویی که بیش از هزار اسب بخار قدرت داشته باشد، را تقویت کند. اما کوروش منصوری این کار را کرد. وی بین 85 تا 90 اسب به قدرت بوگاتی ویرون اضافه نمود. کوروش منصوری چنان پیروز بود که در کمتر از نیم دهه از بنتلی به بوگاتی رسید.

منصوری ا زسال 90 با MP Design در بیشتر نمایشگاه های خودرویی جهان حضور داشته است. پیروزیت شرکت منصوری آنچنان رو به توسعه است که حتی در اوضاع بد مالی در جهان نیز شرکت منصوری شرایط خوبی دارد.

وی گفته است: ما مشتری های خوبی در ابوظبی، دوبی و قطرداریم (دو تن از مشتریان سرشناس او پسر امیر امارات و پسر 14 ساله رومان آبراموویچ مدیر روس و متمول باشگاه فوتبال چلسی است.)

منصوری در جایی گفته است: قیمت بوگاتی را در حالت پر 700هزار یورو در نظر می گیریم، البته بیشترین سود را کمپانی بوگاتی می کند و اگر بخواهیم بگوییم آپشن های ما سقف دارد خیر ندارد، البته نهایت کار آپگرید موتور بوگاتی است که بین 100 تا 150 هزار یورو به قیمت آن می افزاید، برای سفارش ویرون حتما باید مشتری به اینجا بیاید تا رو در رو قرار داد امضاء کنیم.

منبع: بیت ران

به "سلطان تیونینگ جهان از ایران آمد ؛ درباره کوروش منصوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطان تیونینگ جهان از ایران آمد ؛ درباره کوروش منصوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید