7 استارت آپ نو برای کاهش استرس در سفرهای کاری (قسمت اول)
به گزارش آرش بلاگ، سفرهای کاری همواره هم خوش آیند نیستند و در بسیاری از مواقع با استرس و خستگی همراه اند. این مقاله به شما راه کارهایی برای مواجهه با این استرس ها را پیشنهاد می نماید. باخبرنگاران همراه باشید.
درحالی که سفر های تفریحی فرصت مناسبی برای استراحت هستند، یکنواختی همیشگی سفر های کاری چیزی جز استرس و خستگی به همراه ندارند.
در حقیقت، طبق مطالعاتی که در سال 2012 به وسیله شرکت مسافرتی کارسون واگنلیت (carson wagonlit) صورت گرفت، دریافتند که مسافران سفر های کاری حدود 7 ساعت را در استرس به سر می برند.
ممکن است تکنولوژی راه چاره تمام مسائل زندگی ما نباشد اما هنوز تعدادی از سرویس ها واپلیکیشن ها در بازار وجود دارند که سفر را مقداری برای کارمندان خسته و تنها آسان تر می نمایند.
سی. ان. ان در نمایشگاه سفرهای تجاری که اخیرا در لندن برگزار گردید با تعدادی از افرادی که در پس این سرویس ها و اپلیکیشن ها هستند، به خصوص برنده جایزه دیسراپت (disrupt award) بخاطر نوآوری برجسته اش در یک استارت آپ، پیروز به تبادل نظر شده است.
استرس 1 : چمدان
جرج میک (George Meek)، مدیرعامل dufl ، شرکت سرویس پیشخدمت مجازی اظهار نموده
ما داریم از شر چمدان ها خلاص می شویم. ما علاوه بر لباس های کاری شما، کفش، متعلقات، تمام لوازم آرایشی، سشوار و هرآن چه که مسافرها احتیاج دارند تا احساس راحتی همیشگی خود را داشته باشند، جابه جا، تمیز و نگهداری می کنیم. این سرویس به مسافران اجازه می دهد تا بدون چمدان سفر نمایند و لباس های اتوکشیده و شسته شده خود را در مقصد بردارند.
ماه می گذشته این سرویس آغاز به کار کرد و هفته گذشته برنده جایزه دیسراپت از نمایشگاه سفرهای تجاری در لندن برای نوآوری شد.
سفرهای غیرمستقیم و پروازهای متعدد دلیلی می شوند تا کارکنان به سختی وقت کافی برای تماشا خانواده داشته باشند، ضمناً باز کردن وسایل، شستن، اتو کشیدن و دوباره چیدن را نیز نباید فراموش کرد.
بوسیله دوفل (DUFL)، کاربران ثبت نام می نمایند، چمدان های خود را به همراه هرآنچه که احتیاج دارند (تعداد میانه 50 قلم) می بندند، سپس به ازای هر سفری که می فرایند وسایل مورد احتیاج خود را از کمد مجازی خود انتخاب می نمایند.
هزینه ماهانه برای نگهداری وسایل 9/95 دلار است درحالی که هزینه خود سرویس 99 دلار برای یک رفت وبرگشت است.
دوفل در آمریکا آغاز به کار کرد و در حال حاضر در مراکز مالی کشور های اروپایی، کانادا، سنگاپور، توکیو، هنگ کنگ، سیدنی و ملبورن در دسترس است.
بخش ورزشی شرکت دوفل به تازگی تاسیس شده که بخش گلف این شرکت در ژاپن راه ندازی شده است.
استرس 2: خستگی
اپلیکیشن شبکه ای جامبو (Jambo) از اواخر سال گذشته آغاز به کار کرد. این اپلیکیشن در حال حاضر فقط به وسیله دعوت نامه عضو می پذیرد و دارای 300 مشترک است.
لارا استمبریج (laura Stembrifge) مدیر ارشد و سرمایه گذار این سرویس، بعد از سفرهای کاری بسیار که همواره در آخر مجبور بود در اتاق هتل خود شام را تنها بخورد با این ایده روبرو شد.
تاجران حرفه ای می توانند شبکه خود را از درون، مطابق سازمان خود یا اینکه از بیرون با دیگر تاجرانی که سفر می نمایند بوسیله قرار دیدار های شام یا نوشیدنی، توسعه دهند. این اپلیکیشن بعلاوه رویدادهای شبکه ای محلی را نیز به کاربران پیشنهاد می دهد.
قابلیت ترایب (tribe) که در ماه جاری راه اندازی شد به کاربران اجازه می دهد تا به گروه هایی که به موسسه و صنعت خود مربوط می شوند، بپیوندند.
استرس 3: پیدا کردن جایی برای ماندن
هرگاه نمایشگاهی در مرکز شهر برگزار می گردد افرادی که دیر می رسند مجبورند به تمام هتل های اطراف سر بزنند که در نهایت همه آن ها پر هستند.
اینجا جایی است که برنامه مجیک ایونت (Magic Event) که به زودی به مجیک استی (Magic stay) تغییر نام می دهد وارد می گردد.
این سرویس جهت مسافران تجاری و شرکایی که رویدادهای مشترک صنعتی دارند طراحی شده تا توافق های خود را به مناسب ترین و امن ترین شکل ممکن، در مراکز تجاری این سرویس به انجام برسانند.
این استارت آپ (start-up) فرانسوی نزدیک به 20000 آپارتمان در 60 شهر در اروپا و آمریکا و تعدادی نیز در آفریقای جنوبی و امارات دارد.
آپارتمان ها و صاحبان آن ها قبل از اینکه به فهرست رزرو اضافه شوند به صورت آنلاین به وسیله اپلیکیشن یا مصاحبه به وسیله گوشی گزینش می شوند و براساس موقعیت مکانی، تجهیزات تجاری، وای فای و فضای مناسب کاری دسته بندی می شوند.
منبع: کجارو / edition.cnn.com